05 juni 2009

Kroatien är starka hemma!

Det är dags för kvalspel igen för landslag över världen för att nå närmare VM-slutspelet i Sydafrika nästa år. Det är ingen underdrift att säga att Sverige spelar en måstematch mot våra danska grannar. Jag blickar mina spelidéer till Kroatien, som ställs mot Ukraina hemma.

Jag ser Kroatien som en stornation i Europa, som ofta underskattas. Vi minns ju EM i sommras då Kroaterna var en hårsmån ifrån att nå semi-final. Det är inte heller lätt för andra lag att komma ner till Zagreb för att ta poäng. Vi minns exempelvis England ifrån förra kvalspelet. Det är just England som leder VM-kvalgrupp 6, före Kroatien och Ukraina. Då Kroatien har en match mer spelad än Ukraina, blir matchen väldigt viktig, och man måste gå för seger.

Jag tycker att Ukraina inte är lika bra som man var för ett par år sedan i samband med avancemanget till VM 06. Schevtjenko är slut som spelare och man har fått svårt att få fram nya talanger i och med att storklubbarna Shaktar och Dynamo Kiev satsar på mycket importer, vilket ställer de inhemska talangerna åt sidan.

Jag tror hårt på Kroatien i den här matchen. Matchen i Kiev i höstas slutade 0-0 men hemma i Zagreb är det inget snack om saken, tror jag

Ladbrokes 1,80 på Kroatien är taget!

/Lucas

1 kommentar:

John sa...

Tack för tipset, ryggas.